Vanliga Frågor

  1. Beställningsprocessen

    1. När är min beställning bindande?
    2. Jag har inte fått beställningsbekräftelsen.
    3. Kan jag ändra min beställning?
    4. Hur laddar jag upp ett foto?
    5. Kan jag göra flera fotokopior från mina bilder?
    6. Varför visas mina bilder efter uppladdning endast i minsta möjliga format, t.ex. "20 x 30 cm"?
    7. Även om mitt foto har en hög upplösning, erbjuder systemet inte önskat format.
    8. Efter jag har laddat upp mina bilder får jag meddelandet "Ogiltigt Format". Vad gör jag för fel?
  2. Betalning

    1. Vilka betalningssätt finns det?
    2. Kan jag betala kontant på plats?
  3. Produkt och Kvalitet

    1. Är bilderna tryckta med eller utan ränder?
    2. Vilken upplösning tagna med en digitalkamera är bäst lämpad för ett tryck på duk?
    3. Vilken upplösning behöver jag på filen?
    4. Vilket filformat är lämpligt för produktion?
    5. Vad ska jag göra med ett annorlunda fotoformat?
    6. Vad händer om jag skapar ett specialformat som standardformat?
    7. Hur tjock är ramen?
    8. Vilket material är min bild tryckt på?
    9. Hur är duken monterad på ramen?
    10. Hur är tryckkvaliteten?
  4. Leverans

    1. Var hittar jag leveranskostnaderna?
    2. Hur är leveranskostnaderna när jag beställer fler bilder?
    3. Hur lång tid tar det innan jag får min produkt?
    4. Hur lång tid tar det att skicka utomlands?
    5. Jag vill ge min bild som gåva, kan det levereras direkt till mottagaren?
    6. Finns det en transportförsäkring?
    7. Vem levererar min produkt?
    8. Kan jag hämta produkten själv?
  5. Klagomål

    1. Vad ska jag göra vid leveransskador?
    2. Vad ska jag göra med generella klagomål?
  6. Övriga Frågor

    1. Hur lagras mina kunduppgifter?
    2. Snabbköp eller registrering?

Beställningsprocessen

När är min beställning bindande?

Din beställning kan inte bearbetas förrän du slutfört din beställning. Efter du valt betalningssätt och tryckt på "Beställ" får du sedan en orderbekräftelse via e-post från oss och först därefter är beställningen bindande.

Jag har inte fått beställningsbekräftelsen.

Efter en fullständig beställning skickas automatisk en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Det är möjligt att detta klassas som spam. Kontrollera ditt spamfilter om du behöver det. Om du inte hittar mejlet, kanske pga ett skrivfel i mejladressen, vänligen kontakta oss innan du lägga en ny beställning.

Kan jag ändra min beställning?

Efter en beställning och betalning har slutförts, är det av logistiska skäl inte möjligt att ändra beställningen.

Hur laddar jag upp ett foto?

Klicka på "BESTÄLL"i det övre högra hörnet i navigationsfältet. Då kan du överföra dina bilder till vår server.

Kan jag göra flera fotokopior från mina bilder?

Naturligtvis kan du beställa ett obegränsat antal bilder hos oss, i olika format. När bilden har laddats upp kan du välja den kvantitet och storlek som du önskar, med bara ett steg, kan du även välja flera direkt utan att behöva ladda upp en bild mer än en gång. 20x20 cm formatet är ett specialerbjudande och kan bara beställas maximalt 5x per varukorg.

Varför visas mina bilder efter uppladdning endast i minsta möjliga format, t.ex. "20 x 30 cm"?

När du har laddat upp din bild till vår server, kollar vårt system upp vilket format som passar bäst till din bild. Det som avgör den kvalitet vi kan garantera dig är upplösning och kvaliteten på bilden.

För att välja större format måste du ladda upp filen med en högre upplösning eller ett annat bildformat.

Även om mitt foto har en hög upplösning, erbjuder systemet inte önskat format.

Det viktiga är förhållandet i bildfilen. Det finns olika bildformat som 4:3, 3:2, 2:1 eller 1:1. Det kan du ändra automatiskt i inställningarna på digitalkameran eller manuellt med efterföljande bearbetning i ett bildredigeringsprogram som Adobe Photoshop.

Ett tryck kan endast göras i det format bildfilen stöds. Annars kommer bilden att snedvridas. För att förhindra detta, föreslår systemet endast möjliga storlekar som kan tryckas.

Efter jag har laddat upp mina bilder får jag meddelandet "Ogiltigt Format". Vad gör jag för fel?

Ett ogiltigt filformat beror på två olika orsaker:

  1. Välj önskad bildfil och klicka på "Nästa". Observera att endast filer av typen ".jpg", ".tif", ".png", ".gif" är användbara och max. data storlek är 60 MB.
  2. Filnamnet på bilden innehåller, till exempel punkter, kommatecken, mellanslag etc. Döp filen innan uppladdning så att filnamnet inte innehåller specialtecken.

Betalning

Vilka betalningssätt finns det?

Du kan betala via Paypal, via förskottsbetalningen, kreditkort eller Klarna faktura. Vi accepterar VISA, MasterCard och American Express. Vid köp över faktura, så betalar du den sammanlagda summan inom 14 dagar efter du fått din beställningsbekräftelse. Fakturan skickas separat till dig via e-post.

Kan jag betala kontant på plats?

Kontant betalning är av logistiska skäl inte möjligt.

Produkt och Kvalitet

Är bilderna tryckta med eller utan ränder?

Dukarna är tryckta med "randlöst" tryck. Vilket innebär att vi trycker alla bilder 2,5 cm bredare på varje sida så att de kan monteras på baksidan av ramen. T.ex. ett tryck på duk i storleken 20 x 30 cm trycks i storleken 25 x 35 cm. Efter montage visas endast storleken 20 x 30 cm. För att göra det möjligt drar vi ut den sista pixeln i bilden de 2,5 cm utan motivförlust. På det sättet sker ingen beskärning av den uppladdade bilden.

Vilken upplösning tagna med en digitalkamera är bäst lämpad för ett tryck på duk?

För att uppnå ett bra resultat, behöver vi en upplösning på minst 4 Megapixel. Med 2 Megapixel kan vi fortfarande erbjuder bra kvalitet på mindra format.

Vilken upplösning behöver jag på filen?

Beställning av bilder med en upplösning under 75 DPI är inte att rekommendera. Därför kan vi tyvärr inte garantera utskriftskvaliteten av sådana bilder.

Vilket filformat är lämpligt för produktion?

Vi kan bara använda formatet "JPG" (även kallat JPEG) för produktion.

Vad ska jag göra med ett annorlunda fotoformat?

Om din bild inte passar in i någon av våra standardformat, så producerar vi gärna ett specialformat åt dig. I vårat område "Storlekar & Priser" hittar du under "Förfrågan Specialformat" en ansökningsblankett. Vid beställningsprocessen finns det möjlighet för specialformatproduktion om ditt fotoformat inte är av standardformat. Du kan då automatiskt beskära bilden till passande format.

Vad händer om jag skapar ett specialformat som standardformat?

Skulle du ändå bestämma dig för ett av våra standardformat kommer vi automatiskt att anpassa bildens storlek till det som bäst motsvarar dina krav på storlek. Observera att bilden kommer beskäras vid detta behov.

Hur tjock är ramen?

Vår ram är ungefär 2 cm djup. Vi erbjuder även 4 cm djup galleriram.

Vilket material är min bild tryckt på?

Vår canvastavlor är tillverkade av högvärdiga specialgjorda-polyesterväv slutna med en HP-certifierad beläggning. De är därför mycket lämpliga för latextryck. Ramen är tillverkade av gran i toppkvalitet.

Hur är duken monterad på ramen?

Duken spänns och häftas fast på baksidan av ramen. Därigenom sträcks motivet över kanterna, så att bilden kan hängas upp utan att ramen syns. Du får en färdig uppspänd tavla, ingen byggsats.

Hur är tryckkvaliteten?

Ditt foto trycks på högkvalitets konstnär-målarduk med speciella HP latex färger som garanterar färgäkta i minst 75 år. Detta för det till briljanta färger och gör det möjligt att skildra de minsta detaljer vid denna mall.

Hur är tryckkvaliteten?

Ditt foto trycks på högkvalitets konstnär-målarduk med speciella HP latex färger som garanterar färgäkta i minst 75 år. Detta för det till briljanta färger och gör det möjligt att skildra de minsta detaljer vid denna mall.

Leverans

Var hittar jag leveranskostnaderna?

I tabellen under "Storlekar & Priser" är priserna för leveranskostnader för varje bildstorlek.

Beställningar med 2 produkter (exklusiv fotobok och fotokalender) med maximal storlek 40x30cm kommer automatiskt att skickas utan paketnummer.

Hur är leveranskostnaderna när jag beställer fler bilder?

Leveranskostnaderna inom Sverige inkl. emballage kostar 129 kr. Frakt till öar kostar 299 kr. För varje ytterligare artikel är det kostnadsfri leverans. Frakt till Danmark, Finland och Norge kostar 129 kr.

Hur lång tid tar det innan jag får min produkt?

Varan produceras och görs leveransfärdig inom 2 arbetsdagar efter betalning. Därefter levereras varan inom 4-7 arbetsdagar. Produktionen påbörjas efter att betalningen kommit in (gäller inte vid Klarna faktura). Med reservation för eventuella förseningar i enstaka fall.
Produktionstid för de enskilda produkter:

  • Canvastavla: 1 arbetsdagar
  • Aluminium: 5 arbetsdagar
  • Akryl: 5 arbetsdagar

Hur lång tid tar det att skicka utomlands?

Vi erbjuder kundanpassade produkter. Genom Advanced Printing Technology är det möjligt att minska produktionstid utan att kompromissa med kvaliteten.
Leveranstid Vid beställningar som innehåller olika produkter, riktar sig leveranstiden efter den produkt med längst leveranstid. Sveringe, Norge, Finland, Danmark: Canvastryck: Leveransen sker senast inom 4 till 7 arbetsdagar efter betalning. Aluminium Fine Art tryck, Acrylglas Fine Art tryck, Acryl+Alu Fine Art tryck: Leveransen sker senast inom 8 till 10 arbetsdagar efter betalning. Kopp, kudde, mobilskal, musmatta, fotopussel: Leveransen sker senast inom 8 till 10 arbetsdagar efter betalning.

Leverans utanför Sverige endast i följande länder: Danmark, Finland, Norge.

Jag vill ge min bild som gåva, kan den levereras direkt till mottagaren?

Det är naturligtvis möjligt. I slutet av köpet kan du ange en annan leveransadress. Fakturan kommer att skickas via e-post inom 48 timmar.

Finns det en transportförsäkring?

Ja. Alla föremål som skickas från oss transportförsäkras. Detta innebär att alla skador som kan uppstå under transport kommer att ersättas. Det är viktigt att du kontrollerar om produkten eller förpackningen är skadad vid mottagandet.

Vem levererar min produkt?

Vi skickar via UPS.

Kan jag hämta produkten själv?

Detta är av logistiska skäl inte möjligt.

Klagomål

Vad ska jag göra vid leveransskador?

Om din bild har skadats under transport, måste du omedelbart informera den förare som levererat den. Helst bör du dokumentera skadan med en digitalkamera och skicka bilderna till oss. Meddela oss omedelbart skador så att varan / varorna kan bytas ut. Varje transport är försäkrad.

Vad ska jag göra med generella klagomål?

Kontakta oss på info@bestcanvas.se. Vid reklamationsfall, var snäll att kontakta oss så snabbt som möjligt, senast 2 veckor efter varan mottagits. En fördröjd reklamation kan inte bearbetats av oss. Det bästa sättet är att dokumentera ditt påstående med ett eller flera foton. Då kan vi hjälpa dig snabbare och börja avveckling av fallet.

Har du problem med din beställning, meddela oss vilken browser du använder och vilket browsernummer det är. Kontrollera om din browser är av aktuell version.

Övriga Frågor

Hur lagras mina kunduppgifter?

Vi lagrar dina kunduppgifter endast för beställning och leveransprocess. Vi ger inte ut dina uppgifter till tredje part. Fotofilerna kommer att raderas från vår server 30 dagar efter beställning. Bilder från avbrutna transaktioner raderas efter 24 timmar.

Snabbköp eller registrering?

Din personliga information kommer endast att användas för fakturering eller leverans av din beställning. Du kan också välja att prenumerera för att hålla dig informerad om nya erbjudanden och produkter från bestcanvas.se. Då kan du beställa snabbare och bekvämare via din inloggning. Vill du inte registrera dig, erbjuder vi dig en snabbköpsfunktion.

Mobilskydds förhandsvisning

De praktiska fall tillverkas med en marginal som orsakas av tillverkningsprocessen. Därför viktiga delar av bilden och texten ska placeras ca 10 mm från sidorna av bilden, eftersom de kan gå bort på grund av produktionsprocesser.